neljapäev, 22. august 2024

Baierimaa

Tänast päeva alustame jalutuskäiguga vabaõhukunstigaleriis. Sõna otseses mõttes maaliline Oberammergau on justkui pilt muinasjuturaamatust – majade välisseinu kaunistavad maalitud aknad ja piiblistseenid. Kuulus Baierimaa seinamaaling saab siin erilise tähenduse. Oberammergau on tuntud ka oma iga viie aasta tagant toimuvate Kristuse kannatuste vabaõhuetenduste poolest, mida tullakse vaatama kogu maailmast.

Mulle reklaamiti Oberammergaud kui kõige erilisemat Baieri küla. Tuleb tunnistada, et neil võib õigus olla, kuigi ma pole veel teisi külasid näinudki.

Ühte postkaardikaruselli keerutades avastasin, et olime tulles sõitnud mööda Ettalis asuvast baroksest benediktlaste kloostrist. See viga sai kiiresti parandatud. Tegime väikese tagasipõike ja jalutasime Saksamaa ühe vanima kloostri siseõues ringi.

Teekond jätkus Baieri kuulsa „hullu kuninga“ Ludwig II radadel. See lennukate ideedega kuningas lasi ehitada muinasjutulise Neuschwansteini lossi, mis on kahtlemata Baierimaa tuntuim vaatamisväärsus. See arhitektuuripärl oli inspiratsiooniks ka Disneylandi Uinuva Kaunitari lossile. Mõtlesingi, miks see mulle nii tuttav tundub.

Siin tuleb aega varuda, sest jalutuskäik kõrgel kaljul kuristiku serval asuvasse lossi on aeganõudev. Kogusin 1,2 kilomeetriga 147 tõusumeetrit. Tagasitee kulges mööda pikemat ja laugemat rada. Boonusena nägime ära ka kollase Hohenschwangau lossi, mille Ludwigi isa Maximilian II lasi ehitada oma pojale lapsepõlvekoduks. Tundub, et armastus arhitektuurilise ekstravagantsuse vastu oli neil veres. Üks loss on uhkem kui teine.

Peale rahvamasside üledoosi nautisime rahulikku lõunasööki ja mõnusat suveilma idüllilisest mägihotellis Schlossanger Alp, mis asub Austria piiri lähedal.

Õhtul naasime oma lossihotelli, kus igaüks leidis meelepärase tegevuse. Mina lõõgastusin mägede vaadet imetledes katusebasseinis.

Päevale tagasi mõeldes tundub, nagu oleksin sattunud otse vendade Grimmide muinasjuttu. Romantilised mägilossid, kaunid järved, puutumata loodus ja lilledesse uppuvad värvilised majad muudavad Baierimaa tõeliseks puhkuseparadiisiks.

Kuna olime täna juba piisavalt autos istunud, siis otsustasime õhtustada hotelli restoranis Ikikai. Tõeline gurmaanielamus. Taas sai kinnitust, et kokakunsti tärne jagatakse vaid põhjusega.