teisipäev, 30. aprill 2024

Pidupäev!

Inspireeritult Jaan Tätte loomingust, siis mõni hetk on elus ilusam kui teine, mõni hetk on kohe väga, väga ilus. Ärkasin täna õhupallimeres koos makroonide, küünalde ja lauluga. Ma armastan teid ka 😘

Neljandat korda järjest sama hommikusöök ei isuta kohe üldse ja nii põgenesime kõrvaltänava kohvikusse, kus tegime väheke pidulikuma eine.

Meil veel külastamata üks kohvik, mida kõik reisikirjad ja sõbrad soovitavad. Just sinna järgmisena suundusimegi. New York Café ukse taga looklev järjekord on muljetavaldav. Kuna meil polnud ei aega ega tahtmist siia seisma jääda, siis piirdusime seekord pildistamisega. Panin selle järgmiseks korraks to-do list’i, sest päris tore oleks selles majesteetlikus miljöös elava klaverimuusika saatel kooki süüa.

Ise nimetavad nad ennast maailma kõige ilusamaks kohvikus ja mul vastuargumendid puuduvad. Sellesse võlvitud lagedega ja skulptuuridega kaunistatud kunstisaali sobiksid vabalt ka kuningad ja kuningannad kohvitama.

Budapestis on tegelikult palju ilusaid kohvikuid. Teine suursuguse interjööriga kohvik, mida soovitan, on legendaarne Café Gerbeaud. Nagu selgus, siis olid sealt pärit ka täna hommikused imelised makroonid.

Neli päeva oleme saanud nautida suvesoojust ja kuna meil koduvabariigis ilmaga hetkel nii hästi pole, siis otsustasime pargis D-vitamiini koguda, aga kaua sa ikka jaksad ühe koha peal istuda. Eriti veel siis, kui paari tänava kaugusel on kohaliku moedisaineri ateljee. Ühehäälne otsus oli, et lähme ja vaatama, mis ta teeb seal.

Mõeldud-tehtud. Seda, et suudame seal üle tunni veeta, ei osanud keegi meist arvata. No mis sa teed, kui on liiga palju ilusaid asju, mille vahel valimine on paganama raske.

Viimane oli ka põhjus, miks lõunasöögile hilinesime. Ungari kogemus ei oleks täiuslik ilma guljašita. Mul mitu päeva juba peas error, sest minu teadmistes tähendab guljašš lihakastest, aga siin olles selgus tõsiasi, et tegelikult on õige Ungari guljašš hoopis paprikaga lihasupp. Võtsime julguse kokku ja lõpetasime oma Ungari seikluse ühe korraliku guljašiga.

Tuleb tunnistada, et täitsa maitsev on see Ungari moodi guljašš.

Budapest on palju enamat kui lihtsalt üks suurlinn Euroopas. Kindlasti külastamist väärt koht ja soovitavalt pikemalt kui pool päeva, sest siin on igal tänaval ja hoonel oma lugu rääkida.