laupäev, 5. november 2022

Eestlased Mauritiusel

Kuna eile läksin liiga vara magama, siis ärkasin kell 6. Puhkust ei saa ju maha magada. Nii tõmbasingi kleidi selga ja läksin õue. Nautisin basseini ääres looduse hääli, mittemidagitegemist ja mõnusalt sooja ilma. Olen justkui üksinda paradiisis. Seda muidugi täpselt niikaua kui teised ärkasid.

Sõbranna soovitas hommikusöögi vahele jätta, kuna nad on korralikult toitu varunud.

Paari päevaga on selgeks saanud, et täpsusega nad siin just ei hiilga. Buss saabus tellitust täpselt pool tundi hiljem. Uskuge või mitte, aga lõpuks sõitis ette üks Toyota Hiace. Küsimuse peale, et kus teine on, et meid ju 10, saime vastuseks, et kõik on korras, siin on 14 istekohta. Uskuge või mitte, aga just nii oligi.

Kui olime ennast kuidagimoodi ära mahutanud, saime ekskursiooni mööda auklike külavaheteid. Huvitav kogemus. Hea, et hommikusöögi vahele jätsin. Palusime peatust ühes külakeses, kus tee ääres lõõskava päikese käes müüdi värsket kala, mis kubisesid kärbestest. Selle kõrval jättis juurviljalett hoopis parema mulje. Aafrika ikkagi.

Peagi hakkas paistma türkiissinine vesi ja eestlaste taas kohtumine sai ametlikult alata. Tihti ei juhtu, et saad minna külla sõbrannale, kes elab rohkem kui 9000 kilomeetri kaugusel paradiisisaarel Poste Lafayette nimelises kalurikülas. Terrassilt välja astudes oled lumivalge liivaga rannas ja türkiissinise ookeani lained loksuvad rahulikult vastu jalgu. Nüüd saan aru küll, miks sündis otsus kiire Londoni elu selle idülli vastu vahetada.

Enne kreooli kokakunstiga tutvumist viidi soovijad paadiga sõitma. Üks ujumispaus laavakivist laiul mahtus ka graafikusse. Hetkel tundub küll, et november on ideaalne aeg Mauritiuse külastamiseks - vesi 27 ja õhk 29 kraadi. Kirjade järgi võib siin praegusel ajal ka hoovihma sadada, aga mida pole, seda pole.

Oli meeleolukas pärastlõuna heade sõpradega. Suured tänud külalislahkuse ja kõige muu eest. Jõulude ajal Eestis kohtume.

Tagasi palusime sõita mereäärset teed pidi, mis pidavat olema kilomeetri võrra pikem, aga kohale jõudsime oluliselt kiiremini. Teed olid aukudeta ja asfaldiga. Majadki olid majade moodi ja üldpilt oluliselt vähem aafrikalik.